15 september 2013

Badebilderas

Joho!

Planleggingen begynte rundt juletider. Tegningene var klare i vinter. Arbeidene begynte i mai. Og for et par uker siden var vi endelig ferdig.

Med nytt bad!
Og nytt vaskerom!
Og ny bakgang!

Det har virkelig vært verdt ventetiden, selv om vi har revet oss i håret over byggestøv, generelt kaos og mangel på utgang til hagen fra kjøkkenet. Men nå er alt glemt, og jeg har egentlig lyst til å være på badet hele tiden. Superlyst, superdeilig (og, inntil vi får på plass en form for gardin over badekaret, sikkert supergodt innsyn fra hagen til naboen.)


Badet sett fra døra. 


 


Vi gikk for helhvitt, men med skikkelig kontrast mellom store 60x60-fliser og små mosaikkfliser. 



Dette var det gamle badet. Etter at det ble slått sammen med pikeværelset, 
er det blitt nesten dobbelt så stort. 



Og med litt vidvinkel ser det eeeenda litt større ut! 
Gangen utenfor er også pusset opp nå, og har dør ut til hagen. 



Vi visste hele veien at vi hadde lyst til å plassbygge innredningen. Etter å ha googlet rundt etter en passende vask i vinter, kom jeg frem til interiørarkitekt Ingrid Habberstad hos Revir Interiør. Hun hadde nemlig tegnet et slikt møbel og brukt en veldig lik vask hjemme hos seg selv. Det endte med at Ingrid tegnet badet for oss på bakgrunn av våre skisser, og hun tegnet til og med dette fantastiske plassbygde møbelet i detalj ned til minste mosaikkflis! 

 

Armaturet både på vasker, dusj og badekar er fra Hansgrohe, og serien heter Talis. 
Jeg tok ikke noe bilde inni selve dusjen, men vi lagde en litt stor og god nisje når vi først hadde plass til det - og inne i nisjen er det en hylle til sjampo og slikt som er lik den over vasken. 


De stakkars håndverkerne har klødd seg litt i hodet underveis, men resultatet er blitt kjempebra. Jeg er litt usikker på om mine oppmuntrende ord til dem underveis ("Er det ikke kjekt å få litt utfordringer på jobben? Tenk om hver dag var lik!") har hjulpet eller om det har vært mest irriterende... 

Bor du i Vestfold og har lyst til å bygge noe lignende, kan jeg absolutt anbefale gutta hos Berge & Gjertsen. De er et murerfirma fra Sandefjord som blant annet gjør (og koordinerer) badeprosjekter, og som samarbeider med veldig flinke og hyggelige folk som attpåtil synger på jobben. :-D 


Tømrer Kjell Erik Strand har antakeligvis pådratt seg en del grå hår i arbeidet med skuffer og skrog. Men det ble veldig, veldig bra! 










Jeg hadde ambisjoner om å ikke kjøpe noe som helst til badet før det var ferdig.
Jeg gikk på en liten smell siden det av ulike grunner tok noen uker lenger enn planlagt. 
Dermed fant for eksempel skittentøyskurven fra Lune Hjem her i Tønsberg veien hit.



Jeg tenkte å sette opp en liten liste over tingene vi har brukt, i tilfelle enkelte er som meg og leter rundt på blogger etter inspirasjon... 

Fliser: 
Serien Pro Architectura fra Villeroy & Boch, 60*60 cm og mosaikk (tror det er 2,5*2,5 cm, eller var det 2,3*2,3 de viste seg å være?) i den hviteste fargen. Lys grå fuger.  

Vask: 
Memento fra Villeroy & Boch.

Armatur: 
Talis-serien fra Hansgrohe.

Lamper montert i speil: 
Glo-ball fra Flos.

Toalett: 
Dette er også fra Villeroy & Boch, men modellen fant jeg ikke i farta.

Knotter på skapfronter:
Fra Anne Black.


Og hva er så neste prosjekt? Jo, nå holder vi på å bestille ny ytterdør, slik at denne vinteren kanskje blir litt varmere enn den forrige. Og så er jeg redd oppussingsbudsjettet er oppbrukt, så kjøkken får bli på litt lengre sikt (selv om det er morsommere å skifte ut et gammelt kjøkken enn en gammel ytterdør!) 


17 kommentarer:

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Det er altså så nydelig. Hjemmet deres er ooooooooooooooooooooh så fantastisk. Her vil jeg bo! Hihi. Til lykke med nytt fresht bad, så gøy å følge med deg og dere. Stor klem

Høytrykk sa...

Oh man, for et bad!!! Så utrolig lekkert! Digger! Og så bra at dere har hatt håndverkere som har gjort en så god jobb, det har vi erfart at ikke er noen selvfølge... Nyt badet!

PS. Måtte smile da jeg så teakpingvinen. Tror den pingvinen er mitt første minne fra bloggen din. :)

Vilmelinas liv - Ellen-Marie sa...

Helt utrolig nydelig!!! Herlighet for et bad, nyyyyt det :)
Klem

Malla sa...

Wow, så lekkert og for en jobb dere har gjort.
Digger, og super inspirasjon til vi MÅ begynne på badet en eller annen gang.

Nyyt;)

Helene sa...

Gratulerer med herlig bad!! :-)

Fairy Nuf sa...

For et nyyyydelig bad. Det var utrolig fint:)

Elisa sa...

Forstår at du har lyst til å bruke lang tid på badet no ja, veldig flott! Her blir det forhåpentligvis påbygg med nytt bad om eit par år, så eg har begynt å samle inspirasjon - takk skal du ha!

Guro sa...

*sukk* lekkert!! og veldig fin inspirasjon for meg som har bad som er en liten smule...mhmm... ulekkert?!

Systro sa...

Så fint det ser ut! Gratulerer! Sjølv ein traust, kald og grå haustmorgon vert smilende med eit slikt bad!!

Anne sa...

Gratulerer med nytt bad :).. Lyst og lekkert #smil#

Strikkedoktor'n sa...

L E K K E R T !!! Åh, gleder meg til det blir vår tur med nytt bad...;-)

mams sa...

Gratulerer, så utrolig flott det er blitt!

Seksti delt på fem sa...

Skjønner ikke helt hvor jeg har vært i det siste, har ikke fått med meg noen av de siste herlige oppdateringene dine (mulig jeg har vært opptatt med å pakke vårt jordiske gods inn i en container...)
Kjempekjempekjempefint bad, og veldig inspirerende!

Nystalgisk sa...

Så utrolig fint, altså! Har sett bilder på instagram tidligere, men liker det om mulig enda bedre nå. Er i planleggingsfasen av baderomsoppussing selv, og har tusen tanker og alternativer surrende i hodet. Takk for inspirasjon, jeg skal absolutt sjekke ut de flisene!

jual game pc sa...

obat pemutih gigi white care
obat wasir
jual obat herbal
obat pelangsing murah
vimax canada original

Obat Wasir Ambeien De Nature Indonesia sa...

{obat herbal ambeien luar},{obat herbal ambeien bengkak},{obat herbal ambeien bawang putih},{obat herbal ambeien paling ampuh di apotik},{obat herbal ambeien daun ungu},{obat herbal ambeien untuk ibu menyusui},{obat herbal ambeien stadium 3}

bamgosoo sa...


A person necessarily assist to make seriously articles I’d state.
That is the first time I frequented your web page and thus far?

my web page; 휴게텔
(jk)